Zon Kitaran Tahunan


Bismillah.

Masalah market tepu? Apa perlu buat dan teknikal metafizik? Dah habis duit iklan dan fasa media juga tak bergerak?

Cuba check psychology jualan 279. The End of Marketing is Branding. 2 adalah hebahan/media/komuniti, 7 adalah database follow up ---> 9 adalah Penjenamaan.

Macam mana Penjenamaan nak berada di level teratas. 9 + 1 = 1 betulkan pengurusan team dari A-Z. 1 juga bermaksud Trust (kepercayaan).

Macam mana nak ada Trust? Kita lihat sejarah Dakwah Rasulullah saw dan para sahabat. Dakwah terbit nahu asal memperkenalkan secara ilmu/info/seni pemahaman mudah/seni kemanusiaan/kepuasan level tinggi atas kesedaran.

Jika dipaksa beli? Tanpa kefahaman dan kebaikan. Branding dan Trust drop.

2017.2517. Media sosial dan flexible mengurus database, pengurusan tip top dan kuasa gandaan pengaruh. Sambil online kena keluar memberi latihan dan equilibrium pada pasaran.

Kita berada di zaman Zon kitaran tahunan 2 iaitu 2017. 2 itu bermakna zon media hebahan sosial, softselling, networking. Sebab tu Mat Salleh dah mulakan langkah 10 tahun awal, kita yang duk guna fb, whatsapps, insta, twitter dsb.

Yahudi sudah design kita menggunakan otak kiri lebih dengan memperkenalkan sistem pendidikan sekular. Kita menulis dari kiri ke kanan. Sebab itu kita jadi follower sampai mati, iman + tauhid kita pada Allah lari ntah ke mana dan sebagainya..

Sistem pendidikan Islam sebenar bertersakan awaluddin makrifatullah dengan tulis jawi mula dari kanan ke kiri, itulah sunnatullah. Dalam hidup ini, buatlah apa pun, langgar je sunnatullah, semuanya jadi debu-debu berterbangan sahaja.

Popular Posts