I'm not just look, but I see

Bismillah, izinkan saya share sikit pengalaman saya. I think it was exactly a year ago. Dengan izin Allah, after years of langgar dinding, tak tau arah.. Tak tau apa yang nak di cari. Tak tenang..... Ya Allah. Bila saya mula mengaji life algorithm (metafizik) with Tuan Kawaras, melalui #FAV, is adalah titik permulaan, dengan izin Allah, I'm not just look. But I see. 

Sikit sejarah tentang diri saya. 
I was a stewardess for Mas, was married to an Italian , divorced on 2013, December while pregnant of my second child that was born in January 2014. 
..
Semasa berkahwin dah huru hara. dan selepas cerai. Sama je. Bergolak. Payah. Cuba keje macam2 nak sara anak2. Solat. Tapi masih mencari.
Namun saya tak penah putus harap. Setiap malam kalo sempat saya hajat, tahajjud. Doa dengan Allah agar saya jumpa apa yang saya cari. Tapi yg selalu saya ingat, saya tetap *bersyukur*. Walaupun RM 2 pun takde dalam purse. Tapi kat rumah masih ada beras and telur. So anak2 boleh makan. Susah2 pun tak sesusah hidup masa berkahwin walaupun mewah. *Alhamdulillah*
Fiy, I moved out from my parents house masa my baby was 6 months old. Sebab I felt I menyusahkan dorang. They are old. 
.
Dalam payah, saya cuba bangkit. Saya berhenti kerje tuition dengan gaji sebulan je. Saya buka home tuition di rumah. Sebab nak jaga anak2. Syukur Alhamdulillah. Then Allah ketemukan #FAV. 
Kelas via telegram juga. Kelas pertama, Tuan Kawaras membuka topik kolam jiwa. 
Berasap kepala membaca. Selesai kelas, dah tengah malam. Saya tak leh tido. Masih debar.. Fikir Dan fikir. . Ya Allah.. 
Esoknya. Pas subuh, saya pegang tafsir. Saya doa, Ya Allah, I will open this tafsir. And what ayat I see first, THAT AYAT I WILL HOLD ON WITH MY LIFE. 
Bismillahirrahmanirrahim..


13:1-3
Gigil.
From that on, everything changed.
Rezeki melimpah ruah... Rezeki dari segala bentuk tau. Mashallah. Alhamdulillah

Surah ArRa'd
Ayat 1-3.
Allah IS THERE.
itulah yg dulu saya cari

Terima kasih semua insan yang Allah sent to help me
Dari Tuan Kawaras, I got to know Sifu, and Tuan Zariman. I awe you all big time.
Banyakkkk sangat membantu
Kena buang buruk sangka. Semua baik buruk, adalah kasih sayang Allah.

We are gathered here bukan saja2. Allah dah tentukan. None is coincidence.
All are well planned.
Syukur Dan syukur. And ambik yang baik2 dari setiapnya.

Perkongsian dari Teacher Zaliah Hassan

Popular Posts