Inilah Rajanya ~ Siapa sebenarnya tempat kita nak bergantung


Sifu, saya ada 1 kisah analogi tentang Allah dan rezeki..boleh ke saya share di sini?😊
Silakan sharing Najwa

Kisah Benar...
SITUASI PERTAMA

A: Aku ade masalah lah.. nak guna duit..
B: Masalah apa tu.. berapa kau nak pakai..? 
A: Aku nak pakai dalam RM3000.. aku terdesak sangat..
B: Kalau macamtu aku boleh tolong dahulukan duit aku RM1000..
A: hmmm..xpelah weh..x molahh..
B:Janganlah camtu.. aku betul2 nak tolong nie.. xpun aku bagi RM2000..nak tak..?
A: hmmm..x molahhh.. 
B:aku nak bagi free je nie kau x perlu bayar balik.
A:xpelah..aku x nak..(sambil termenung x buat apa2 tindakan pun)

SITUASI KEDUA

Manusia:aku ade banyak dosa..menimbun.. takut tak sempat mintak ampun je..takut mati..takut siksa kubur.. :'(

ALLAH :Nah kau amalkan amalan2 nie.. nescaya Aku akan ampunkan dosa2 kau dan tingkatkan pahala kau..dan terselamat dari siksa kubur..

Manusia: hmm apa aku nak buat kalau tiba2 aku meninggal nanti.. x sempat nak buat amal apa2(masih termenung mengenang dosa)

ALLAH: Nah Aku tambahkan pahala dan Aku hapuskan dosa2 kau sekarang jugak selepas kau bertaubat dan istighfar kepadaKu..

Manusia:(masih termenung dan x nak buat amal)

SAMA TAK..? :)

Allah tahu apa yg kita perlu untuk teruskan kehidupan.. Allah dah siapkan amalan2 yg best2.. tinggal amal je..dan istiqamah.. pesanan utk diri awan sendiri jugak.. +_+

Jom berubah.. jom dekat dgn Allah.. jom Sayang Allah.. :)

Huraian sifu :
Sebab balik kita semula di awal muzakarah ilmu kita di sini ya

SURAH 51 AYAT 59
"AKU CIPTAKAN SESUATU ITU BERPASANG PASANGAN TIADA LAIN TIADA BUKAN MELAINKAN UNTUK MENTAUHIDKAN DAN MENGESAKAN AKU"

Ini hakikat dan tujuan sebenar kenapa perlu belajar kita Mengenal Diri, ini ILMU ISI, INILAH RAJANYA

Then bila nak kenal potensi diri, bakat, kerjaya ikut nombor, warna, aura, brain colour, nlp, tandatangan, fingerprint spt sifu kupas semlm, it alls aksesori nak mencantikkan dan mempermudahkan urusan harian kita mencari rezeki dan hidup dalam keadaan jiwa yang tenang. Ini ILMU KULIT, pakaian luaran.

Faham sifu..Ilmu Kulit Dikaji.. Ilmu Allah diamal.. 💪💪💪
Benar itu, lihat yang tersirat

Sebab itu setiap hari buat getaran kesyukuran itu attach sama dengan sharing Ayat al quran kan..setiap hari pandangan kita nie dikaburi oleh ilusi, bayangan dalam bentuk duniawi, sampai terbina hijab kita dengan Allah

Bila kita satu hari sepotong ayat, kita share kita baca tak kisahlah siapa punya..ia akan membuka mata hati jiwa kita..yang makin hari makin kotor itu

Allah itu sangat dekat dengan kita
Seumpama dekatnya mata hitam & dengan mata putih, dekat lagi Allah. 

TAPI.. 

Kenapa kita kurang yakin dengan kemampuan Dia??
Kenapa kita tidak rasa kehadiran Dia?? 
Kerana adanya KEAKUAN pada diri.. 
Allahu Akbar 😢😢😢

Tiada Daya Tiada Upaya Kita Hamba, Semua Dengan Izin Allah Jua.. 😌😌😌

"Hakikat insan dijadikan adalah rahsiaKu yang tersembunyi. Aku mahu dikenali. Aku jadikan sesuatu untuk mengenali akan Daku di atas segala sesuatu"

Huraian ringkas : Ape pun kejadian, Ape jua pun ciptaan Allah termasuklah numbering itu sendiri ikut la pusing mane pun, matlamat akhirnya tetap untuk kenal Allah jua 😍😍😍

Belajar sesuatu hari nie....sifu rasa sifu dah cuba sebaik utk buka minda dan jiwa kalian semua, SIAPA SEBENARNYA TEMPAT KITA NAK BERGANTUNG

USAH DI CARI BARANG YANG BUKAN KITA PUNYA
KITA TAKKAN JUMPA
ALLAH JER YANG TAHU REZEKI KITA TERSELIT KAT MANA
JEMPUT DIA DATANG MELUTUT KE KAKI KITA
KAN SENANG, PENAT PUN TAK

INI BARU 1 ILMU TANGAN GHAIB, IAITU TAHAJJUD
ADA LAGI 4 YANG MORE POWERFUL
SABARLAH YA

KITA BELAJAR KIRA KIRA DULU,
KAT TRIBE INI PROSES PEMBELAJARAN YANG BERPANJANGAN
SIFU AKAN PERGI STEP BY STEP HINGGALAH RESTRUCTRING KEHIDUPAN DAN BUSINESS
HARAP BERSABAR YA

Kalau kalian semua faham kisah kahwin dengan anak raja tadi, ikat rapat dengan Allah, 99 Asmaul Husna itu akan datang kpd kita..nak cari apa lagi
USAH DI CARI CINCIN YANG SUDAH DIPAKAI DI JARI KAMU
Teknikal numbering itu hanya solusi utk keluar dari belenggu masalah as part of our usahalah

7 GETARAN KESYUKURAN itu fungsinya utk ikat nikmat yang ada pada kita supaya tidak terlepas keluar dari genggaman kita. Mcm NK sharing semalam, IT'S MIRACLE..

Bukan sahaja sahaja Allah hantar kita ke bumi, ada AMANAH (ini sifu akan kupas Quadrant kedua Model SAFT iaitu Amanah) nak kita perlu langsaikan sebelum kita pulang ke perkampungan abadi.

Bukan sahaja sahaja bakat dan potensi Allah kurnia kpd kita, untuk penzahiran sifat sifatNya, bukan milik kita. Kena pulangkan kpd Tuan pemiliknya yang HAQ

Bukan sahaja sahaja sifu minta kalian buat itu ini, sebab ada yang tersirat di sebaliknya. Begitulah Allah rahsiakan tarikh kematian kita semua. Allah nak suruh kita BERIMAN PADA ALLAH. Dalam ilmu metafizik sains numbering ini, MATI JER YANG KITA TAK TAHU DAN TAK BOLEH NAK SELESAIKAN, YANG LAIN INSYAALLAH BOLEH
kalian kat sini bukan dikenakan bayaran, komitmen masa sifu dlm menyampai ilmu, sifu cuba sampaikan mesej seikhlas hati

Itulah sebab kenapa kita berkumpul di sini, FASTabaqul Khairat

Surah 33 ayat 21, 
"Sesungguhnya pada diri Rasulullah itu ada teladan yang baik bagimu"

Itulah model Potensi Diri ilmu kehidupan SAFT - Siddiq, Amanah, Fatonah, Tabligh.

Popular Posts