Ilmu kulit tanpa isi itu sia-sia, Ilmu isi tanpa kulit itu batal


Percayalah, pada Tuhan, kalau semua 155 orang kita berjemaah lalukan Tahajjud dan 7 getaran kesyukuran, Allah kan limpah rahmat dan kasih sayangNya dalam pelbagai bentuk kepada kita semua di sini dalam ini..Getaran, wave gelombang amat kuat...

Sifu doakan semoga Allah permudahkan kita semua di sini allah permudahkan untuk bertahajjud dan melakukan 7 getaran kesyukuran dan istiqamah

Kita kuasai ILMU ISI dulu, BINA KEKUATAN DARI DALAM UTK DAPATKAN KEHIDUPAN YANG BARU, lepas tu pakailah nak pakai baju apa apa pun sebagai aksesori. Numbering ka, aura warna ka, NLP ka, mindpower ka dsb

SYARIAT TANPA HAKIKAT ITU HAMPA
HAKIKAT TANPA SYARIAT ITU BATAL

ILMU KULIT TANPA ILMU ISI ITU HAMPA DAN SIA SIA
ILMU ISI TANPA KULIT ITU BATAL, TIDAK MEMBERI KESAN KERANA MAN JADDA WA JADA
BARANGSIAPA DIA BERUSAHA BERSUNGGUH SUNGGUH, DIA AKAN DAPAT

Kenapa sifu kali ini, sifu sharing lebih menekankan aspek pembinaan kekuatan dalam (rohani) terlebih dahulu

Sebab hasil selepas beberapa tahun sifu adakan kelas dari Asas hingga ke Personal Dan Business Coaching, boleh dibilang dengan jari yang berjaya dan survive. Dah one to one pun, masih lagi tak jadi orang.

Yang lain tu ke laut dalam pergi, hanyut sepi hilang dari radar seperti hilangnya MH370. Timbul timbul claim nak minta diganti semula duit kelas dan sebagainya. Tak puas hati sebarkan fitnah. Sebab kenapa tak nampak kesan, result tak nampak dengan pantas dan sebagainya.

Baik begini, duit itu kalau nak sangat, sifu boleh bayar
Tapi persoalan ilmu dan masa sifu yang spend utk kalian semua tu, mcm mana nak bayar

Sifu faham sangat, betapa kehidupan baru akan lahir, yang hebat hebat bermula dari dalam. Inside you not outside. Tapi bila disampai orang kata bukan ahli, bukan ustaz dan sebagainya.

Kadang-kadang rasa malas dah nak buang masa, mengajar, sibukkan diri sebegini. Tapi jiwa nie meronta-ronta nak deliver ilmu, sebab nak lagi ilmu, kefahaman, keberkatan, redha Allah kena alirkan jugalah. Ambil sahajalah kisah Lukman Al hakim dan anaknya.

Kita nie usah diambil kira apa orang nak kata apa
Cukup hanya ambil kira apa Allah nak kita buat sebagai hambaNya
Kalau tak, apa benda pun tak leh nak buat kan

Sebab itu ini kali, beginilah cara sifu layarkan BAHTERA DENGAN RAPATKAN #SAFT (Siddiq, Amanah, Fatonah, Tabligh). Hold dulu keterujaan nak belajar nombor, aura, warna dan sebagainya. LAHIRKAN DULU KETERUJAAN UNTUK BUAT TAHAJJUD. ini lebih penting dan proven success sejak zaman Rasulullah lagi. 

Yang mana nak stay, bersabarlah boleh stay
Yang takder kesabaran itu, sifu tak leh nak buat apa, bolehlah undur diri dengan cara terhormat supaya tak mengganggu konsentrasi orang lain yang nak belajar. Kalau duduk dalam nie nak jadi "SPY", buang masa sahaja sebenarnya.

ILMU MENGENAL NIE HANYA DATANG PADA YANG MENCARI SAHAJA, YANG TAK MENCARI, TAKDER LAH

#SAFT, macam kena jer pula namanya kann
Kita setakat nie baru duk peringkat SIDDIQ..bila dah tahu potensi, dah msuk bab AMANAH lah pula.

ONLY THE STRONG WILL SURVIVE KAT SINI, bolehlah tanya NK dan alumni sifu yg lama, bertahun follow sifu. Sifu kat sini bukan mementingkan kuantiti, tapi kualiti.

Maksud sifu, BERKUALITI DI MATA ALLAH
BARU SENANG KAMU NAK BERJALAN DAN MENERUSKAN PERJALANAN DI ATAS MUKA BUMI ALLAH YANG TANDUS DAN GERSANG INI.

Faham faham

Popular Posts