Rahsia Nombor 786


Bismillah...

Soalan : Kenapa Restoran Mamak ada letak 786?

Jawapan : Blok Metafizik Sanantan Ayurveda di tanah Hindus juga mengira bermula zaman Kod Hamurabbi atau sanskrit hampir sama dengan coding komputer. Kebanyakan Jurutera Software Design IT jenama besar seperti Google, Facebook, Twitter, Java, IBM, HP di lembah Silicon adalah warga India.

Ada juga bawaan coding dari segi spiritual Islam mazhab belah Imam Hanafi dari falak bulan dan bintang kiraan huruf Arabic + nombor. Hasil tambah, bermaksud pembuka dan tarikan. Ada juga mengira Al Fatihah coding Arab totalnya 786.

Berbalik pada nombor dan cara kehidupan Restoran Mamak 786 ini. 

7 adalah tempat manusia lepak, tempat sosial dan tengok bola, singgahan segera, tarikan laju.

8 adalah servis laju. Teh tarik one, roti telur one, one, one dan sangat laju. Ambik order semacam berlari. 24 jam non stop hardworking. Dalam industri makanan, servis kelajuan adalah penting. Lapar kan.

6 adalah rezeki, tempat manusia makan, tempat jumpa client, tempat borak MLM lah, tempat mudah cari makan.

Coding dan wave adalah 786 mewakili kelakauan dan cara kehidupan Restoran Mamak. Tidak perlu taksub pada nombor tapi wajib memahami maksud nombor adalah paling utama. Ornag beriman sentiasa di hadapan dalam bidang pengkaji ilmu kemanusiaan. 

Bila dah faham baru kita bersifat neutral dalam perlbagai lapangan bidang ilmu. Fundamental + Teknikal + Accuracy + Permasalahan dan sifat sosiologi bidang tersebut.

Berterima kasihlah kita semua kepada Allah, sifu tak layak menerima ucapan terima kasih itu. Sifu ni hanya sarung bernyawa sahaja. Meminjam kudarat, iradat, sama', basar, ilmu, kalam, hayat milikNya sahaja. 

Sahaja aku berkongsi ilmu di sini hari ini, kerana Allah Taala.

Popular Posts