Ku Jadikan Manusia ini Sebaik-baik Kejadian


Berapa ramai di tribe ini memulakan pagi yang mulia ini, dengan perbaiki niat, siapa yang dah mula, be frank dengan Allah...contoh :-

Sahaja aku pakai tudung kerana Allah Taala
Sahaja Aku keluar mencari rezeki hari ini kerana Allah Taala
Sahaja Aku memasak untuk keluarga pagi ini kerana Allah Taala

Dan sewaktu dengannya

Setiap awal pagi, setiap hari selepas Solat Subuh,baca al-fatihah dan hadiahkan fadzilat Al Fatihah kepada kedua ibu bapa kita dan ikuti sahaja doa dalam video ini.

Semoga Allah permudahkan segala urusan kita sepanjang hari tersebut, dengan izinNya..karomah hidup kita terletak pada mereka berdua ini.

Sebab itu apa jua masalah dalam kehidupan kita, kesempitan dan kesulitan hidup, berimanlah dengan firman Allah

Surah 51 ayat 21
"WAFI AMFUSIKUM, AFALA TUBSHIRUN"
(Dan pada diri kamu sendiri, kenapa kamu tidak melihat dan memikirkannya)

Selagi kita tidak memandang ke dalam diri kita, dan kalut memandang ke luar, selagi itu jiwa kita tidak akan ada ketenangan dan akan menarik lebih banyak energy negatif, aura negatif, yang berada di sekeliling kita.

Ingat pesan sifu ini
KETENANGAN JIWA ITU ADALAH SYURGA
KERESAHAN JIWA ITU ADALAH NERAKA

Kehidupan dunia inia adalah cermin kehidupan di akhirat sana. Kalau dunia ini pun kita dah tidak tenteram, tengok orang sakit hati dan sebagainya, begitulah kehidupan di akhirat esok.

Sebab itu sifu selalu berpesan kepada semua alumni sifu, pegang kata-kata guru :-

"ANAKANDA, KALAU KAMU MAHU TAHU BAGAIMANA KEHIDUPAN SESEORANG HAMBA ALLAH ITU DI AKHIRAT ESOK, KAMU LIHATLAH PADA KEHIDUPAN MEREKA DI DUNIA DAN SAAT KEMATIANNYA, AMBIL DAN LETAK PADA DIRI KAMU, LIHATLAH, PERBAIKILAH DIRI KAMU SENDIRI"

Walaupun ibu bapa kita itu, penagih dadah mahupun pelacur, mereka tetap darah daging yang melahirkan kita. 

Allah sudah berfirman dalam Al Quran "KUL KULLUN MIN INDILLAH" (Segala yang baik dan buruk itu semuanya daripada Aku)

Dalam kehidupan seharian kita, yang mendatangkan ujian itupun DIA, yang nak menyelesaikan ujian dan beri jalan keluar itupun DIA, solusinya adalah ONE AND ONLY, KEMBALI SUJUD KEPADA DIA.

Jadi, berapa ramai daripada teman-teman kita di sini, sudah memulakan hari ini dengan baca Al Fatihah dan hadiahkan fadzilat Al Fatihah kepada kedua ibu bapa..kalau yang dah syukur alhamdulillah, dan teruskan istiqamah hingga ke hujung nyawa. Pada yang belum, bertindaklah segera.

Apa yang sifu sharing di sini adalah ilmu RASA, penamat segala ilmu, pencarian di penghujung RASA.

HANYA YANG SUDAH MINUM AIR LAUT SAHAJA YANG AKAN TAHU SEJAUH MANA MASINNYA RASA AIR LAUT ITU.

Tribe #769 FAST - Model Pengurusan Kewangan Islamik
https://telegram.me/joinchat/CnukST92KV7gBkLfOc7QSQ

Tribe #769 SAFT - Model Potensi Diri, Business & Kerjaya
https://telegram.me/joinchat/CnukSUAkGSCaHgaM0rOocg

Kalau kalian rasa tribe ini bermanfaat utk dikongsikan bersama sahabat sahabat kalian, please share and invite them untuk berjemaah bersama-sama kita.

Lebih ramai yang tahu lebih ramai yang kami akan cuba bantu untuk cara mengenali potensi diri iaitu berkaitan business dan kerjaya cara close prospek, cara mengenal pasangan, cara mengenal anak, cara pesona aura warna, cara mengenal rakan bisnes yang betul dan banyak lagi, bagaimana nak restructring business, menguasai 5 element pengurusan kewangan dgn baik (menjana pendapatan, mengurus pendapatan, melindungi pendapatan, melabur pendapatan, mewasiat pendapatan)

Boleh ajak member2 join group ilmu nie..banyak boleh kita kongsikan dunia dan akhirat..In Sya Allah..semua dengan kehendak dan izinNya

Di tribe #769 SAFT, kita belajar bab menjana pendapatan..ramai daripada kita gagal mencipta pendapatan dengan baik sebab tidak menjumpai diri mereka sendiri. Rugi kiranya anda lahir ke dunia tapi anda tak kenal siapa diri anda dan bakat anda.

Surah At-Tin ayat 4
"KU JADIKAN MANUSIA INI SEBAIK-BAIK KEJADIAN"

Popular Posts