Bina Website Sendiri Dengan 4 Langkah Mudah





Website adalah aset perniagaan anda sebenarnya. Kebanyakan syarikat memiliki website sendiri dan website sebenarnya sangat membantu di dalam memberitahu orang ramai berkenaan perniagaan dan produk. Untuk memiliki web sendiri anda hanya perlu tahu dua perkara ini iaitu :

1. Nama Domain

nama domain penting untuk bina website sendiri

Untuk nama domain anda boleh pilih nama sendiri, bebas selagi tiada orang yang menggunakan dan daftar nama itu. Untuk memilih nama domain ini juga penting kerana ia boleh memberi kesan untuk kita buat marketing terutamanya untuk memasuki dalam ranking Google search

2. Web Hosting

bina website sendiri memerlukan webhosting

Web hosting ialah pengendali website kita yang menyediakan ruang penyimpanan data kita. Ada orang sebut sebagai pengendali server.


Pada zaman serba canggih ini, jika anda masih tiada website untuk perniagaan anda, anda akan ketinggalan. Website bukan terhad kepada syarikat besar mahupun kecil sahaja. Malah, anda sebagai peniaga online wajib mempunyai sekurang kurangnya satu website untuk mempromosikan perniagaan anda.

Mengapa Anda Memerlukan Website?

Masih tiada mengetahui kenapa anda perlukan website anda sendiri ? Terdapat 7 sebab utama yang membuatkan anda wajib memiliki website sendiri.
  • Tapak Kedai Secara Digital

kenapa perlu ada website sendiri

Sebagai tapak kedai di dunia digital. Wajib ada bagi semua usahawan.
  • Website Tidak Pernah Tidur Seperti Manusia

website sendiri umpama kedai dunia maya

Beroperasi 365 hari setahun, 7 hari seminggu, 24 jam setiap hari, sepanjang masa! Tidak pernah tidur!
  • Menjimatkan Kos

website boleh beroperasi walaupun ketika tidur

Anda tidak perlukan pekerja di kedai online dan ini akan menjimatkan kos anda mengupah pekerja. Selain itu, web ibarat kedai online anda. Jika anda mahu bina kedai secara fizikal, anda memerlukan modal beratus ribu ringgit bahkan boleh mencecah jutaan ringgit.
  • Akses Tanpa Had, Merentasi Sempadan

website sendiri mengurangkan kos berbanding kedai fizikal

Kedai online anda mempunyai akses tanpa had, merentasi sempadan. Sesiapa pun boleh melihat website anda, di mana jua mereka berada, di seluruh dunia!
  • Tidak Pernah Cuti

website mempunyai akses ke seluruh dunia

Waktu anda berehat, tidur, melakukan aktiviti anda, beriadah, memasak, melancong, climbing, dan sebagainya – website sentiasa ON, sepanjang masa. Tidak pernah cuti.
  • Menjimatkan Masa

website tidak pernah bercuti

Bakal prospek dan anda sendiri menjimatkan masa! Tidak perlu buang masa yang banyak untuk EXPLAIN. Bagi je link alamat website “kedai maya”, mereka akan akses dengan hanya menggunakan hujung jari.
  • Bina Kredibiliti

website memudahkan penyampaian maklumat

Website mampu meningkatkan kredibiliti perniagaan. Lebih kemas website, lebih kemas kini design website, lebih terkini teknologi yang digunakan maka lebih mudah pelanggan percaya yang anda serius dengan apa yang anda lakukan.

Instaweb Peneraju Dunia Digital

instaweb peneraju website service

Instaweb merupakan syarikat Malaysia yang berdedikasi untuk membawa Teknologi Maklumat kepada semua orang dari semua lapisan masyarakat. Dengan hanya dengan ikuti empat langkah mudah dari Instaweb, anda boleh memiliki website anda sendiri.

Bina Website Sendiri Dengan 4 Langkah Mudah

Mesti anda tertanya – tanya bagaimana mahu membuat website dengan instaweb dengan 4 langkah sahaja.

Langkah Mudah Pertama – Masuk Melalui Facebook

langkah 1 buat website sendiri dengan instaweb

Mewujudkan laman web anda begitu mudah, anda hanya perlu Klik butang ” Create Website ” dan log masuk menggunakan Profil Facebook anda.

Langkah Mudah Kedua – Pilih Facebook Page

langkah 2 buat website sendiri dengan instaweb

Pilih dari senarai Facebook Page yang anda ada. Pastikan Facebook Page yang telah anda pilih adalah Diterbitkan.

Langkah Mudah Ketiga – Pilih Tema Laman Web

langkah 3 buat website sendiri dengan instaweb

Pilih reka bentuk yang dipilih untuk laman web anda dari senarai tema kami.

Langkah Mudah Keempat – Terbitkan Laman Web Anda

langkah 4 buat website sendiri dengan instaweb

Pilih sub-domain yang mencerminkan perniagaan anda, kemudian klik ‘Publish Site Now‘ dan laman web anda sudah siap.

Namun apa pula kelebihan yang anda akan dapat jika membuat website dengan instaweb.

Kelebihan Membuat Website Dengan Instaweb

Kelebihan yang akan dapat dari Instaweb adalah Website anda siap dengan serta merta. Dengan platform instaweb.my, laman web anda sudah siap dalam 4 langkah. Tiada muat naik manual untuk membuat persediaan di laman web atau menunggu pemaju laman web anda untuk menyelesaikan tugas itu. Semuanya akan disediakan untuk laman web anda dengan serta-merta. 

Selain itu, terdapat juga Kedai Dalam Talian Segera. Persediaan kedai online Instaweb.my sangat mudah, semua yang perlu anda lakukan ialah memuat naik produk anda dan mendaftar dengan billplz, maka anda sudah bersedia untuk menjual secara online dengan segera. Tidak lagi menunggu kelulusan sistem pembayaran.

kelebihan instaweb

Kelebihan yang seterusnya ialah Kemas kini Auto. Cabaran terbesar untuk mengekalkan laman web adalah memastikan ia sentiasa terkini. Dengan Instaweb, anda tidak perlu bergantung kepada pihak ketiga untuk mengemas kini tapak web anda dan memasang masa pemulihan yang lambat dan mendapat bayaran untuknya. 

Cukup kemaskini Halaman Facebook anda dan lihat perubahan segera yang ditunjukkan di laman web anda. 

Kelebihan Instaweb yang terakhir ialah Dapatkan lebih perhatian daripada orang ramai. Instaweb.my akan membantu jenama anda mendapat lebih banyak perhatian dengan meningkatkan pangkat anda dalam hasil enjin carian. Memandu lebih banyak lalu lintas ke perniagaan anda dan membuka pintu maya untuk lebih banyak pelanggan berpotensi.

Instaweb Mempunyai Semua Ciri Yang Diperlukan Untuk Memulakan Perniagaan Dalam Talian

  • Mudah Untuk Digunakan

website yang mudah digunakan

Sistem pengurusan yang mudah diuruskan semudah mengemas kini Facebook anda.
  • Kedai Atas Talian

website berfungsi sepanjang tahun

Mulakan perniagaan online anda dengan Instaweb.my yang berfungsi sepenuhnya dengan keupayaan kedai dalam talian. Dilengkapi dengan Gateway Pembayaran oleh Billplz, pelanggan anda boleh membuat pembayaran terus ke akaun bank anda.
  • Reka Bentuk Mudah Alih

rekabentuk website yang mudah alih

Susun atur melaraskan ketika kami bergerak dari peranti mudah alih ke skrin desktop yang besar dan bukan sebaliknya.
  • Reka Bentuk Templat

website dengan rekabentuk menarik

Mulakan laman web anda dengan menggunakan senarai templat kami yang sesuai untuk perniagaan anda, kami mempunyai pelbagai reka bentuk template yang dijual.
  • Pembina Borang

website dengan borang online

Kami mempunyai widget pembina borang yang begitu mudah digunakan untuk anda untuk mula mengumpul pangkalan data anda dan untuk pelanggan anda membuat tempahan untuk perkhidmatan anda.
  • Sistem Sembang Oleh Tawk.to

website dengan ciri tawk.to

Kami menyediakan sistem sembang PERCUMA oleh Tawk.to untuk membolehkan anda dan pelanggan anda berinteraksi secara langsung dari laman web. Aplikasi sistem sembang juga tersedia untuk IOS dan Android.

Dapatkan Permulaan Perniagaan Dengan Pelan Harga Hebat Dari Instaweb

Popular Posts