Salam semua, lama tak update dalam channel ni.
Hujuug minggu memang saya jarang online, dan kebetulan minggu tadi balik kampung pula.
Alhamdulillah, saya tak tidak bekerja ini boleh lah balik weekdays.
Okay, duduk kampung, tak ada apa yang boleh buat sangat, internet pun agak slow, last2 layan TV je lah, tiba-tiba teringat tentang topik kita minggu lepas.
Brand atau jenama kita berada di mana, biar mereka membesar dengan jenama kita.
Penah dengar atau tonton rancangan Tom Tom Bak yang dikendalikan oleh Dato’ Aznil Hj Nawawi?
Okay, rancangan tu memanglah untuk kanak-kanak, dan telah bertahun-tahun dahulu ditayang di kaca televisyen, budak-budak yang tonton dahulu pun mungkin ada yang dah meningkat remaja sekarang, dah tak tonton rancangan-rancangan kanak-kanak, tapi, cuba bayangkan yang bila beberapa tahun akan datang, sewaktu usia kanak-kanak itu meningkat remaja, Dato Aznil Hj Nawawi muncul dengan satu program khas untuk remaja pula.
Rasa-rasa siapa yang bakal tonton dahulu rancangan tersebut?
Jika tidak tonton pun, siapa yang bakal cepat tangkap atau perasan dengan rancangan tersebut.
Ya, remaja-remaja yang zaman kanak-kanak mereka asyik dan taksub dengan rancangan Tom Tom Bak tadi.
“Aku ingat lagi Aznil ni, dulu masa kecik, aku selalu tengok rancangan dia.”
Itu lintasan pertama yang bakal bermain dalam kepala mereka.
Sama seperti sebahagian dari anda, agak-agak kalau cerita Keluang Man nak dijadikan filem tahun hadapan, siapa yang nak pergi tonton dahulu?
Jadi, dapat gambaran jelas, bagaimana untuk menanam satu jenama sesebuah produk atau perniagaan dalam minda pelanggan dan biarkan mereka membesar dengan produk anda. Ini salah satu faktor yang membolehkan perniagaan anda bertahan lama.
Orang sentiasa bersama jenama anda.
So, dalam tak kisah lah dalam platform mana sekalipun termasuk Instagram, kalau anda rasa sesuai untuk tanam jenama di kepala hotak audience, silakan, mungkin makan masa dan awal-awal tidak ada sebaang pulangan, tapi, ianya lebih pada pelaburan jangka masa panjang.
Okay, cukup lah bebel hari ni.