Motivasi setiap pagi


MOTIVASI SETIAP PAGI

Sesiapa yang BERSEDIA untuk menerima petunjuk dan kekuatan dari Allah pasti mampu MEMILIKI petunjuk dan kekuatan ini dari Allah. Dia akan dapat merasakan petunjuk dan kekuatan ini turun dan masuk ke dalam hatinya dengan jelas.

Siapakah orang yang BERSEDIA ini?
Mereka yang menyiapkan hati mereka bahawa "solatku, ibadahku, hidupku dan matiku" hanyalah untuk Allah dan membenarkannya dalam setiap apa yang sedang dilakukan setiap saat.
Mudah untuk memahami dan melaksanakannya adalah, setiap saat terus menjaga diri dalam memastikan diri menjadi hamba yang dipercayai Allah.
Saat ini, apakah yang sedang dilakukan ini adalah sesuatu yang baik di sisi Allah atau sesuatu yang dilarang Allah?

Dengan Ilham yakni idea yang tidak putus-putus. Dan aku berhenti di kala idea itu terhenti.
Di sini aku memahami....ye cukup untuk penulisan kali ini.
Tanyakan pada diri kita setiap masa....
Bagaimana dengan, Kelakuan kita?
Cara berpakaian kita?
Percakapan kita?
Perkara yang sedang kita lakukan?
Hati kita?
Kesedaran kita, apakah masih terus sedarkan Allah?
Niat dalam hati kita melakukan sesuatu kerja?

Apakah semua ini memungkin kita termasuk dalam golongan yang dipercayai Allah?
Lalu MOTIVASI WAJIB setiap hari adalah "Ya Allah, hari ini aku akan memastikan aku menjadi hambaMu yang dipercayaiMu ya Allah. Akan aku pastikan ya Allah, akan aku pastikan."

Di sinilah nanti Ilham taqwa itu turun dengan laju masuk ke dalam hati sehingga nanti dirimu akan dituntun untuk melakukan kebaikan dan kebaikan yang kamu lakukan itu adalah benar datang dari hatimu...
Bukan sekadar dari fikiranmu sedangkan hatimu berat untuk melakukan.
Semoga termotivasi dengan menanamkan motivasi ini di pagi ini dan di pagi-pagi yang lain.

Popular Posts