Tips Pemasaran 18 - 19


Tip 18 : Hati-hati dalam penggunaan skrip close sale.. jangan main hantar je tanpa baca apa yang mereka taip.

Mereka juga manusia.. ada emosi.. jangan nampak sangat skrip tu copy paste.. kene edit juga supaya nampak lebih ngam dengan situasi.

Contohnya bila kita tanya nama. dia jawab Nama saya safuan borhan,

Then kita reply la.. Hye cik Safuan salam kenal ye...

Kalau kita just reply.. Ok cik, terima kasih ye.. produk ini bla bla..

Abis tu apa guna dia bagi tahu nama kan? 

Skrip juga mestilah sentiasa diperbaiki...setiap perkataan yang kita sampaikan sangat2 memberi kesan ketika proses menjual sedang berlaku..  

Namun sebaik macam mana pun skrip anda pasti ada yang tak suka.. misalnya pagi ni saya dpt mesej ni..padahal saya cuma tanya sering sakit belakang ke? Dituduh pegawai siasatan pula.. lepastu acah-acah konon-konon ramai yang berminat.. pastu kene blok.. kah kah kah..  😂😂😂😂


Tip 19 : Jika anda menjual dalam team, ada company.. ada office.. tunjuk lah semua tu kat prospek.. supaya dia lebih percaya... nak mudah bagi link website... dalam web tu.. ada gamba team yang terlibat... produk yang dipos.. gambar office yang menarik.. gamba tengah buat kelas ke ape ke...  make it simple & mobile friendly.. cukup dah.. 

Contoh:

Terima kasih kerana berminat... saya Safuan borhan dari Sado Enterprise, ini website kami www.besado.com ..  sekian sekian..  

Kan nampak lebih umphhh... 

Strategi pengenalan simple macam ni je pun dah bole buat prospek rasa tak sabar nak berurusan...

Tengok ni...

Unik kan?? Sape suka tips ni? Say I...

Krik~ krik~


Saya jawab malam ni ye.. soalan yang dia tanya tu sebab dia nampak web saya yang ni : www.zyan.my/peluang 

Dia tanya mana saya dapat data pasal sakit pinggang tu..

Sekarang saya kat luar.. tak dapat nak fokus..

Salam hormat.. maaf malam ni saya tak sempat tulis jawapan untuk Tuan Azlan yang bertanya petang tadi.. 😔😔

Tapi sy sempat buat video.. 😊
https://vimeo.com/143524908

Boleh play dalam ni terus atau bukak kt browser...terima kasih 😊

Popular Posts