Tips Pemasaran 14-17


Tip 14 : Headline yang paling power ialah headline yang kene kat batang idung kita punya audience... 

Headline ada beberapa jenis tapi yang sy tau dan selalu guna ialah:

1) BERITA
2) PERTANYAAN

Dan headline boleh jadi umum dan lebih spesifik..

Pertanyaan biasa : SERING SAKIT BELAKANG?  BIAR KAMI BANTU MASALAH ANDA..

Kami mempunyai baju....... 

Lebih spesifik : BRO, KERJA MEKANIK MESTI KERAP SAKIT PINGGANG KAN? NI GUA NAK TUNJUK SUMTING.. 

Dah nak dekat umur 30 ni mesti rasa kerap sakit kan bro? Tambah2 lagi kerja mekanik ni.........................

Yang lebih spesifik tu selepas kita bertanya pada pelanggan, apa pekerjaan umur dan lain-lain.. tu yang kita guna untuk split test...

Share & tag nama saya..sebagai hadiah,  saya akan pm anda ayat close sale untuk produk fizikal yang saya jual iaitu produk baju tulang belakang 😄

Dari 10 orang wasap 8 orang bank in.. itu rekod terbaik setakat ini untuk target audience saya..

Terima kasih.. kepada yang saya sudah PM skrip close sale saya.. mohon jangan sebarkan.. saya dah banyak habis duit untuk test pelbagai skrip..


Tip 15 : Sentiasa "alert" dengan iklan orang lain.. bagaimana iklan mereka boleh menarik perhatian kita.. 

Gunakan pancaindera kita sebaik mungkin... iaitu MATA.. 👀 

Lihat bagaimana gambar yang dihasilkan.. ayat serta offer yang diberikan.. 

Ini salah satu contoh iklan yang saya nampak sebentar tadi...


Kenapa iklan ini muncul di newsfeed saya? Klik kanan atas dan pilih > why i am seing this ads

Tip 16 : Adakalanya gambar iklan anda direjek walaupun text tidak melebihi 20%. Biarkannya seketika atau hubungi pihak facebook jika anda yakin gambar anda tidak lebih 20% text ... kadang kala fesbuk tidak sengaja disapprove iklan anda..

Mungkin ada yang perasan iklan saya  text lebih 20% .. ya memang lebih.. dan saya sendiri pun tak pasti macam mana bole lepas.. sebad bila kami buat iklan guna gambar sama lepas.. ada yang tak lepas.. 

Tapi sebaiknya ikutlah peraturan fb.. text jgn lebih 20% .. 😊😊😊

Tip 17 :  Tahukah anda penggunaan smiley sangat sangat penting..  ☺️☺️☺️

Gunakannya semasa deal dengan bakal pelanggan... 😘😘

Tapi jangan la over sangat.. meluat pulak die nanti.. 😑

Manusia kan melakukan tindakan disebabkan emosi...

Melakukan pembelian juga adalah disebabkan emosi.. 

Emosi : smiley 😚😚

Tak payah lah nak seriuss sangat.... hmmm

Popular Posts